Informatika haladási napló 5.b - 2023/24-es tanév

Óra száma Időpont Tananyag Házi feladat
28. 2024.04.23.

Algoritmizálás és programozás

Bevezetés a Micro:bit programozási környezet használatába. Első programok elkészítése. Kő-papír-olló programozása.

A programozási felület bemutatása:

https://makecode.microbit.org/

 

A megadott linkről behívható oldal utolsó két feladatának megoldása.

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_009

27. 2024.04.18. Gyakorlati feladat és értékelés

Scratch programozás. A Bátor Lovag program elkészítése.

Tölsd le a program alapját ide kattintva. Ezt kell feltöltened egy új üres projektbe, majd a kiadott leírás alapján elkészítened a végleges programot.

 
26. 2024.04.09.

Scratch programozás

Összefoglalás az eddig tanultak elmélyítése. Felkészülés a dolgozatra.

Alap feladat letöltése

Készülni a dolgozatra

Várható időpont: 2024.04.18.

25. 2024.03.26.

Scratch programozás

Több szereplő együttes irányítása. Játék egymás ellen. Ping-pong program készítése.

https://scratch.mit.edu/

Hf.: A játék továbbfejlesztése, úgy, hogy számolja a pontokat is.

Aki tudja készítse el, hogy 1 perc elteltével növekedjen a labda sebessége. A játék maximum 2 percig tarthat.

24. 2024.03.21.

Gyakorlás, az eddig tanultak elmélyítése

Labirintus program készítése. A labirintus alapja letölthető ide kattintva

Hf.: Az órán elkezdett feladatban készíts még egy mozgó ellenfelet.

Aki tudja készítsen egy órát is, amely 90 mp-től számol visszafelé. Ne felejts el a kész programot elmenteni és felmásolni a pendrive-ra. Ha regisztráltál online is mentheted.

23. 2024.03.07.

Óra beállítása. Program kiegészítése. Automatikusan megjelenő és eltűnő karakterek.

A múlt órai feladat egy alap változata letölthető ide kattintva

 Regisztrálj az iskolai e-mail címeddel a scratch.mit.edu oldalra. Ne felejtsd el megerősíteni a regisztrációdat. 
22. 2024.02.27.

Bevezetés a blokkprogramozásba

Érintés alapú vezerlés. Változók használata. Búvár program elkészítése.

 https://scratch.mit.edu/

 
21. 2024.02.22.

Bevezetés a blokkprogramozásba

A scratch rendszer alapjai.

scratch.mit.edu

Első progrmok elkészítése. Szereplők irányítása. Robot a labirintusban program elkészítése.

 
20. 2024.02.13.

Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

Blokkprogramozás bevezetés a Scratch rendszer használatába. Blokkprogramozási környezet bemutatása, közös kipróbálása. Blokkok másolásának, törlésének bemutatása. Blokkok működésének önálló felfedezése. Program végrehajtásának bemutatása, kipróbálása.

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003

Regisztrálj az iskolai e-mail címeddel a scratch.mit.edu oldalra. Ne felejtsd el megerősíteni a regisztrációdat.
19. 2024.02.08.

Készítsünk algoritmust!

A digitális lecke feladatainak elvégzése

Robotos feladatok megoldása

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

 
18. 2024.01.30.

Készítsünk algoritmust!

A digitális lecke feladatainak elvégzése

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

Letölteni a RoboMind programot az alábbi oldalról.

https://www.robomind.net/en/download.html

Csatolom a Windows telepítőt is (64 bit változat).

Letölthető ide kattintva.
17. 2024.01.25.

Robotika alapfogalmak megismerése, közös összegyűjtése és rendszerezése.

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_001

Kódolás órája program kipróbálása az alábbi webcímről. Minecraft kaland.

https://studio.code.org/s/mc/lessons/1/levels/1?lang=hu-HU

 

Elolvasni a Digitális Kultúra tankönyv 7-10 oldalig tartó részét.

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG05TA__teljes.pdf

16. 2024.01.16.

Témazáró dolgozat: Szövegszerkesztési alapismeretek

Alap feladat letöltése (1. csoport) - kattints ide a letöltéshez

Alap feladat letöltése (2. csoport) - kattints ide a letöltéshez

A minta letöltéséhez (1. csoport) kattints ide

A minta letöltéséhez (2 csoport) kattints ide

 
15. 2024.01.11.

Összefoglalás: Szövegszerkesztési alapismeretek

Alap feladat letöltése (1. csoport) - kattints ide a letöltéshez

A minta letöltéséhez (1. csoport) kattints ide

Alap feladat letöltése (2. csoport) - kattints ide a letöltéshez

A minta letöltéséhez (2. csoport) kattints ide

 
14. 2023.12.19. Gyakorlás: Szövegszerkesztés. Házi feladat (2024.01.09)
A feladat alapja letölthető ide kattintva, a hozzá tartozó feladatleírás ide kattintva.
13. 2023.12.14.

Gyakorlás: Szövegszerkesztés. Az eddig megtanult ismeretek elmélyítése.

Az órai feladat alapja letölthető ide kattintva, a hozzá tartozó feladatleírás ide kattintva.
 
12 2023.12.05.

Műveletek képekkel, felsorolások és számozások használata, szöveg tagolása.

Lista alap letölthető ide kattintva.
A házi feladat elérhető ide kattintva 
11. 2023.11.30.

Karakter és bekezdésformázás gyakorlása.

Az alap feladat letölthető ide kattintva.

A mintát itt találod hozzá.

Felsorolások és számozások használata, szöveg tagolása.

Lista alap letölthető ide kattintva.

A házi feladat elérhető ide kattintva

Az elméleti anyagrész kinyomtatása és beragasztása a füzetbe. Aki nem tud nyomatni az le is írhatja :-).

 Az elméleti anyagot tartalmazó órához tartozó vázlat letölthető ide kattintva

10. 2023.11.21.

Bevezetés a szövegszerkesztésbe

A szövegszerkesztés alapjai. Ismerkedés a szövegszerkesztő program használatával. Szövegbeviteli szabályok.

A szövegszerkesztés elméleti anyagát tartalmazó tankönyv elérhető ide kattintva. A számotokra fontos rész a 11-28. oldalig tart.

Az elméleti anyagot tartalmazó órához tartozó vázlat letölthető ide kattintva

 
9. 2023.11.16.

Munka a számítógéppel

Rajkészítés gyakorlása. Szerkesztési műveletek. Alakzatok mozgatása. Kijelölések, másolás és beillesztés.

Feladat1

Alakzatok készítése megadott elemekből

Haziko

Készítsd el az alábbi feladatokat, és mentsd el a pendrive-odra.

Feladat2

8. 2023.11.07.

Műveletek képekkel gyakorlása.

Az órához tartozó gyakorló feladatok:

Gyakorlás 1

Gyakorlás 2

Pótdolgozat írási lehetőség!

 
7. 2023.10.24.

Rajzok készítése paint programmal, rajzok mentése. 

Alap feladat letöltéséért kattints ide.
Pótdolgozat írási lehetőség: 2023.11.08.
6. 2023.10.19.

Állományműveletek gyakorlása

Másolás, áthelyezés, átnevezés, törlés

Az állományműveleti vázlat füzetbe írása vagy nyomtatása és beragasztása.

Az órai vázlat letölthető ide kattintva.

Jövő órára hozz magaddal pendrive-ot!

5. 2023.10.10.

Bevezetés az állományműveletekbe. Mappa és állomány létrehozása.

Az állományműveletekről tanultak órai vázlata letölthető ide kattintva.
 
4. 2023.10.03. Írásbeli felelés - A számítógép felépítése és működése  

3.

2023.09.26.

A szoftver (program) fogalma és a Windows rendszer

Az óra anyaga pdf formátumban

Ellenőrzés

Digitális kultúra 4 - NKP

Felkészülni az elméleti dolgozatra! Időpont: 2023.10.03.

A számítógép felépítése és a Windows rendszer

Az órai anyag füzetbe másolása/kinyomtatva beragasztása és tanulása.

Elérhető: ide kattintva

A tankönyv 82-84-ig oldalain lévő rész elolvasása.

2. 2023.09.21.

A számítógép részei

Digitális tananyag 4 - NKP

Gyakorlás - Egérhasználat

Összekötős játék

A szoftver (program) fogalma és a Windows rendszer

Az óra anyaga pdf formátumban

Ellenőrzés

Az órán gyakorolt számítógép alkatrészeivel kapcsolatos anyag füzetbe másolása/kinyomtatva beragasztása és tanulása.

Elérhető ide kattintva!

A tankönyv 82-84-ig oldalain lévő rész elolvasása.

1. 2023.09.14.

Teremszabályzat és balestvédelemi oktatás. E-mail belépések kiosztása és ellenőrzése.

Bevezetés a számítógép felépítésébe és működésébe

Az óra anyaga pdf formátumban

Az órán kiosztott feladatlap pdf formátumban ide kattintva letölthető

A számítógépes környezet, teremszabályzat

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-4/lecke_01_001

Teremszabályzat elolvasása, kiosztott lap füzetbe ragasztása

A tankönyv 79-81-ig oldalain lévő rész elolvasása

81. oldalon lévő kérdések közül 2 szabadon választott kérdés megválaszolása

A megkapott e-mail cím otthoni kipróbálása.

Free Joomla templates by Ltheme