Informatika haladási napló 5.c - 2023/24-es tanév
Óra száma | Időpont | Tananyag | Házi feladat |
26. | 2024.04.25. | Gyakorlati feladat és értékelés Scratch programozás. A Kincskereső program elkészítése. Tölsd le a program alapját ide kattintva. Ezt kell feltöltened egy új üres projektbe, majd a kiadott leírás alapján elkészítened a végleges programot. |
|
25. | 2024.04.18. |
Scratch programozás Összefoglalás az eddig tanultak elmélyítése. Felkészülés a dolgozatra. Tölsd le a program alapját ide kattintva. Ezt kell feltöltened egy új üres projektbe, majd a kiadott leírás alapján elkészítened a végleges programot. |
Készülni a dolgozatra Várható időpont: 2024.04.25. |
24. | 2024.04.11. |
A múlt órai feladat befejezése Múlt órai feladat letöltése Scratch programozás Több szereplő együttes irányítása. Játék egymás ellen. Ping-pong program készítése. |
Hf.: A játék továbbfejlesztése, úgy, hogy számolja a pontokat is. A feladat alapja letölthető ide kattintva. Aki tudja készítse el, hogy 1 perc elteltével növekedjen a labda sebessége. A játék maximum 2 percig tarthat. |
23. | 2024.03.21. |
Gyakorlás, az eddig tanultak elmélyítése Labirintus program készítése. A labirintus alapja letölthető ide kattintva |
Hf.: Az órán elkezdett feladatban készíts még két mozgó ellenfelet. Aki tudja készítsen egy órát is, amely 90 mp-től számol visszafelé. Ne felejts el a kész programot elmenteni és felmásolni a pendrive-ra. Ha regisztráltál online is mentheted. |
22. | 2024.03.07. |
Óra beállítása. Program kiegészítése. Automatikusan megjelenő és eltűnő karakterek. A múlt órai feladat egy alap változata letölthető ide kattintva |
Regisztrálj az iskolai e-mail címeddel a scratch.mit.edu oldalra. Ne felejtsd el megerősíteni a regisztrációdat. |
21. | 2024.02.29. |
Bevezetés a blokkprogramozásba Érintés alapú vezerlés. Változók használata. Búvár program elkészítése. |
|
20. | 2024.02.22. |
Bevezetés a blokkprogramozásba https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003 A scratch rendszer alapjai. Első programok elkészítése. Szereplők irányítása. Robot a labirintusban program elkészítése. |
|
19. | 2024.02.15. |
Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002 Blokkprogramozás bevezetés a Scratch rendszer használatába. Blokkprogramozási környezet bemutatása, közös kipróbálása. Blokkok másolásának, törlésének bemutatása. Blokkok működésének önálló felfedezése. Program végrehajtásának bemutatása, kipróbálása. https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003 |
Készíts egy regisztrációt a https://scratch.mit.edu/ oldalra. Ne feledkezz meg arról, hogy a regisztrált nevet és jelszót tudd is! Ezek nélkül nem tudsz majd az oldalra belépni! |
18. | 2024.02.08. |
Készítsünk algoritmust! A digitális lecke feladatainak elvégzése Robotos feladatok megoldása https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002 |
|
17. | 2024.02.01. |
Készítsünk algoritmust! A digitális lecke feladatainak elvégzése https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002 |
Letölteni a RoboMind programot az alábbi oldalról. https://www.robomind.net/en/download.html Csatolom a Windows telepítőt is (64 bit változat). |
16. | 2024.01.25. |
Robotika alapfogalmak megismerése, közös összegyűjtése és rendszerezése. https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_001 Kódolás órája program kipróbálása az alábbi webcímről. Minecraft kaland. |
Elolvasni a Digitális Kultúra tankönyv 7-10 oldalig tartó részét. https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG05TA__teljes.pdf Szakkör: |
15. | 2024.01.18. |
Témazáró dolgozat: Szövegszerkesztési alapismeretek Alap feladat letöltése (1. csoport) - kattints ide a letöltéshez Alap feladat letöltése (2. csoport) - kattints ide a letöltéshez A minta letöltéséhez (1. csoport) kattints ide A minta letöltéséhez (2 csoport) kattints ide |
|
14. | 2024.01.11. |
Összefoglalás: Szövegszerkesztési alapismeretek Alap feladat letöltése (1. csoport) - kattints ide a letöltéshez A minta letöltéséhez (1. csoport) kattints ide Alap feladat letöltése (2. csoport) - kattints ide a letöltéshez A minta letöltéséhez (2. csoport) kattints ide |
|
13. | 2023.12.14. |
Gyakorlás: Szövegszerkesztés. Az eddig megtanult ismeretek elmélyítése. Az órai feladat alapja letölthető ide kattintva, a hozzá tartozó feladatleírás ide kattintva. |
|
12. | 2023.12.07. |
Műveletek képekkel, felsorolások és számozások használata, szöveg tagolása. Lista alap letölthető ide kattintva. |
A házi feladat elérhető ide kattintva |
11. | 2023.11.30. |
Karakter és bekezdésformázás gyakorlása. Az alap feladat letölthető ide kattintva. A mintát itt találod hozzá. Felsorolások és számozások használata, szöveg tagolása. Lista alap letölthető ide kattintva. |
A házi feladat elérhető ide kattintva. |
10. | 2023.11.23. |
Bevezetés a szövegszerkesztésbe A szövegszerkesztés alapjai. Ismerkedés a szövegszerkesztő program használatával. Szövegbeviteli szabályok. A szövegszerkesztés elméleti anyagát tartalmazó tankönyv elérhető ide kattintva. A számotokra fontos rész a 11-28. oldalig tart. Az elméleti anyagot tartalmazó órához tartozó vázlat letölthető ide kattintva |
Az elméleti anyagrész kinyomtatása és beragasztása a füzetbe. Aki nem tud nyomatni az le is írhatja :-). Az elméleti anyagot tartalmazó órához tartozó vázlat letölthető ide kattintva |
9. | 2023.11.16. |
Munka a számítógéppel Rajkészítés gyakorlása. Szerkesztési műveletek. Alakzatok mozgatása. Kijelölések, másolás és beillesztés. Alakzatok készítése megadott elemekből |
Készítsd el az alábbi feladatokat, és mentsd el a pendrive-odra. |
8. | 2023.11.09. |
Műveletek képekkel gyakorlása. Az órához tartozó gyakorló feladatok: |
|
7. | 2023.10.26. |
Rajzok készítése paint programmal, rajzok mentése. Alap feladat letöltéséért kattints ide. |
|
6. | 2023.10.19. |
Állományműveletek gyakorlása Másolás, áthelyezés, átnevezés, törlés |
Az állományműveleti vázlat füzetbe írása vagy nyomtatása és beragasztása. Az órai vázlat letölthető ide kattintva. Jövő órára hozz magaddal pendrive-ot! |
5. | 2023.10.12. |
Bevezetés az állományműveletekbe. Mappa és állomány létrehozása. Az állományműveletekről tanultak órai vázlata letölthető ide kattintva. |
|
4. | 2023.10.05. | Írásbeli felelés - Alapismeretek | |
3. | 2023.09.28. |
A szoftver (program) fogalma és a Windows rendszer Az óra anyaga pdf formátumban Ellenőrzés |
Felkészülni az elméleti dolgozatra! Időpont: 2023.10.05. A számítógép felépítése és a Windows rendszer Az órai anyag füzetbe másolása/kinyomtatva beragasztása és tanulása. Elérhető: ide kattintva A tankönyv 82-84-ig oldalain lévő rész elolvasása. |
2. | 2023.09.21. |
A számítógép részei Gyakorlás - Egérhasználat A szoftver (program) fogalma és a Windows rendszer Az óra anyaga pdf formátumban |
Az órán gyakorolt számítógép alkatrészeivel kapcsolatos anyag füzetbe másolása/kinyomtatva beragasztása és tanulása. Elérhető ide kattintva! A tankönyv 82-84-ig oldalain lévő rész elolvasása. |
1. | 2023.09.14. |
Teremszabályzat és balestvédelemi oktatás. E-mail belépések kiosztása és ellenőrzése. Bevezetés a számítógép felépítésébe és működésébe Az óra anyaga pdf formátumban Az órán kiosztott feladatlap pdf formátumban ide kattintva letölthető A számítógépes környezet, teremszabályzat https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-4/lecke_01_001 |
Teremszabályzat elolvasása, kiosztott lap füzetbe ragasztása A tankönyv 79-81-ig oldalain lévő rész elolvasása 81. oldalon lévő kérdések közül 2 szabadon választott kérdés megválaszolása A megkapott e-mail cím otthoni kipróbálása. |