Informatika haladási napló 5.c - 2023/24-es tanév

Óra száma Időpont Tananyag Házi feladat
26. 2024.04.25. Gyakorlati feladat és értékelés

Scratch programozás. A Kincskereső program elkészítése.

Tölsd le a program alapját ide kattintva. Ezt kell feltöltened egy új üres projektbe, majd a kiadott leírás alapján elkészítened a végleges programot.

 
25. 2024.04.18.

Scratch programozás

Összefoglalás az eddig tanultak elmélyítése. Felkészülés a dolgozatra.

Tölsd le a program alapját ide kattintva. Ezt kell feltöltened egy új üres projektbe, majd a kiadott leírás alapján elkészítened a végleges programot.

Készülni a dolgozatra

Várható időpont: 2024.04.25.

24. 2024.04.11.

A múlt órai feladat befejezése

Múlt órai feladat letöltése

Scratch programozás

Több szereplő együttes irányítása. Játék egymás ellen. Ping-pong program készítése.

https://scratch.mit.edu/

 

Hf.: A játék továbbfejlesztése, úgy, hogy számolja a pontokat is.

A feladat alapja letölthető ide kattintva.

Aki tudja készítse el, hogy 1 perc elteltével növekedjen a labda sebessége. A játék maximum 2 percig tarthat.

23. 2024.03.21.

Gyakorlás, az eddig tanultak elmélyítése

Labirintus program készítése. A labirintus alapja letölthető ide kattintva

Hf.: Az órán elkezdett feladatban készíts még két mozgó ellenfelet.

Aki tudja készítsen egy órát is, amely 90 mp-től számol visszafelé. Ne felejts el a kész programot elmenteni és felmásolni a pendrive-ra. Ha regisztráltál online is mentheted.

22. 2024.03.07.

Óra beállítása. Program kiegészítése. Automatikusan megjelenő és eltűnő karakterek.

A múlt órai feladat egy alap változata letölthető ide kattintva

 Regisztrálj az iskolai e-mail címeddel a scratch.mit.edu oldalra. Ne felejtsd el megerősíteni a regisztrációdat. 
21. 2024.02.29.

Bevezetés a blokkprogramozásba

Érintés alapú vezerlés. Változók használata. Búvár program elkészítése.

 https://scratch.mit.edu/

 
20. 2024.02.22.

Bevezetés a blokkprogramozásba

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003

A scratch rendszer alapjai.

scratch.mit.edu

Első programok elkészítése. Szereplők irányítása. Robot a labirintusban program elkészítése.

 
19. 2024.02.15.

Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

Blokkprogramozás bevezetés a Scratch rendszer használatába. Blokkprogramozási környezet bemutatása, közös kipróbálása. Blokkok másolásának, törlésének bemutatása. Blokkok működésének önálló felfedezése. Program végrehajtásának bemutatása, kipróbálása.

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003

Készíts egy regisztrációt a https://scratch.mit.edu/ oldalra.

Ne feledkezz meg arról, hogy a regisztrált nevet és jelszót tudd is!

Ezek nélkül nem tudsz majd az oldalra belépni!

18. 2024.02.08.

Készítsünk algoritmust!

A digitális lecke feladatainak elvégzése

Robotos feladatok megoldása

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

 
17. 2024.02.01.

Készítsünk algoritmust!

A digitális lecke feladatainak elvégzése

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

Letölteni a RoboMind programot az alábbi oldalról.

https://www.robomind.net/en/download.html

Csatolom a Windows telepítőt is (64 bit változat).

Letölthető ide kattintva.

16. 2024.01.25.

Robotika alapfogalmak megismerése, közös összegyűjtése és rendszerezése.

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_001

Kódolás órája program kipróbálása az alábbi webcímről. Minecraft kaland.

https://studio.code.org/s/mc/lessons/1/levels/1?lang=hu-HU

 

Elolvasni a Digitális Kultúra tankönyv 7-10 oldalig tartó részét.

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG05TA__teljes.pdf

Szakkör:

https://www.tinkercad.com/joinclass/P5M1NHSRZ

15. 2024.01.18.

Témazáró dolgozat: Szövegszerkesztési alapismeretek

Alap feladat letöltése (1. csoport) - kattints ide a letöltéshez

Alap feladat letöltése (2. csoport) - kattints ide a letöltéshez

A minta letöltéséhez (1. csoport) kattints ide

A minta letöltéséhez (2 csoport) kattints ide

 
14. 2024.01.11.

Összefoglalás: Szövegszerkesztési alapismeretek

Alap feladat letöltése (1. csoport) - kattints ide a letöltéshez

A minta letöltéséhez (1. csoport) kattints ide

Alap feladat letöltése (2. csoport) - kattints ide a letöltéshez

A minta letöltéséhez (2. csoport) kattints ide

 
13. 2023.12.14.

Gyakorlás: Szövegszerkesztés. Az eddig megtanult ismeretek elmélyítése.

Az órai feladat alapja letölthető ide kattintva, a hozzá tartozó feladatleírás ide kattintva.
 
12. 2023.12.07.

Műveletek képekkel, felsorolások és számozások használata, szöveg tagolása.

Lista alap letölthető ide kattintva.
A házi feladat elérhető ide kattintva 
11. 2023.11.30.

Karakter és bekezdésformázás gyakorlása.

Az alap feladat letölthető ide kattintva.

A mintát itt találod hozzá.

Felsorolások és számozások használata, szöveg tagolása.

Lista alap letölthető ide kattintva.
A házi feladat elérhető ide kattintva.
10. 2023.11.23.

Bevezetés a szövegszerkesztésbe

A szövegszerkesztés alapjai. Ismerkedés a szövegszerkesztő program használatával. Szövegbeviteli szabályok.

A szövegszerkesztés elméleti anyagát tartalmazó tankönyv elérhető ide kattintva. A számotokra fontos rész a 11-28. oldalig tart.

Az elméleti anyagot tartalmazó órához tartozó vázlat letölthető ide kattintva

Az elméleti anyagrész kinyomtatása és beragasztása a füzetbe. Aki nem tud nyomatni az le is írhatja :-).

 Az elméleti anyagot tartalmazó órához tartozó vázlat letölthető ide kattintva

9. 2023.11.16.

Munka a számítógéppel

Rajkészítés gyakorlása. Szerkesztési műveletek. Alakzatok mozgatása. Kijelölések, másolás és beillesztés.

Feladat1

Alakzatok készítése megadott elemekből

Haziko

Készítsd el az alábbi feladatokat, és mentsd el a pendrive-odra.

Feladat2

8. 2023.11.09.

Műveletek képekkel gyakorlása.

Az órához tartozó gyakorló feladatok:

Gyakorlás 1

Kislány

Gyakorlás 2

 
7. 2023.10.26.

Rajzok készítése paint programmal, rajzok mentése.

Alap feladat letöltéséért kattints ide.
 
6. 2023.10.19.

Állományműveletek gyakorlása

Másolás, áthelyezés, átnevezés, törlés

Az állományműveleti vázlat füzetbe írása vagy nyomtatása és beragasztása.

Az órai vázlat letölthető ide kattintva.

Jövő órára hozz magaddal pendrive-ot!

5. 2023.10.12.

Bevezetés az állományműveletekbe. Mappa és állomány létrehozása.

Az állományműveletekről tanultak órai vázlata letölthető ide kattintva.
 
4. 2023.10.05. Írásbeli felelés - Alapismeretek  
3. 2023.09.28.

A szoftver (program) fogalma és a Windows rendszer

Az óra anyaga pdf formátumban

Ellenőrzés

Digitális kultúra 4 - NKP

Felkészülni az elméleti dolgozatra! Időpont: 2023.10.05.

A számítógép felépítése és a Windows rendszer

Az órai anyag füzetbe másolása/kinyomtatva beragasztása és tanulása.

Elérhető: ide kattintva

A tankönyv 82-84-ig oldalain lévő rész elolvasása.

2. 2023.09.21.

A számítógép részei

Digitális tananyag 4 - NKP

Gyakorlás - Egérhasználat

Összekötős játék

A szoftver (program) fogalma és a Windows rendszer

Az óra anyaga pdf formátumban

Ellenőrzés

Az órán gyakorolt számítógép alkatrészeivel kapcsolatos anyag füzetbe másolása/kinyomtatva beragasztása és tanulása.

Elérhető ide kattintva!

A tankönyv 82-84-ig oldalain lévő rész elolvasása.


 
1. 2023.09.14.

Teremszabályzat és balestvédelemi oktatás. E-mail belépések kiosztása és ellenőrzése.

Bevezetés a számítógép felépítésébe és működésébe

Az óra anyaga pdf formátumban

Az órán kiosztott feladatlap pdf formátumban ide kattintva letölthető

A számítógépes környezet, teremszabályzat

https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-4/lecke_01_001

Teremszabályzat elolvasása, kiosztott lap füzetbe ragasztása

A tankönyv 79-81-ig oldalain lévő rész elolvasása

81. oldalon lévő kérdések közül 2 szabadon választott kérdés megválaszolása

A megkapott e-mail cím otthoni kipróbálása.

Free Joomla templates by Ltheme