Zöldfelület 2010/2011 tanév

AZ ISKOLAI KISKERT TANÓRAI, ÉS TANÓRÁN KÍVÜLI HASZNOSÍTÁSA AZ ÖKOISKOLAI PROGRAM TERVÉHEZ KAPCSOLÓDÓAN

A 2010/2011. tanévben meghatározott éves feladatok

 

- „ Én kis kertem” – kertbarát szakkör tevékenysége (alsó tagozat és felső tagozat 5. 6. osztály)

  1. éves munkák a kiskert gondozásában
  2. szülőkkel, nagyszülőkkel közösen tartott előadások, foglalkozások
  3. veteményeskert készítése
  4. komposztálás
  5. szerszámos tároló kialakítása
  6. kerti szerszámok helyes használata

- Madarak és Fák Napja (alsó tagozat és napközis csoportok, felső tagozat)

- Az év madara (a kék cinege) – megfigyelések végzése

- Madárbarát kert programhoz csatlakozás

A 2010/2011. tanévben időszakosan aktuális feladatok

- Ősz a kertben, télre készülünk

  1. őszi munkálatok (alsó tagozat)
  2. eltevés télre az éléskamrába (5. osztály)

- Madárkarácsony

  1. madáretetők készítése, kihelyezése
  2. a madarak téli etetése

 

Güssing - kirándulás

 

Az előző tanév Projekt hétét kiegészítve a 7. évfolyam az ausztriai Güssing városába tett látogatást, ahol tanulmányozták az ÖKO-energiagazdálkodás modelljét. Emellett a város kulturális értékeit is feltérképezték.

ÖKO rajzpályázat (Iskolai napközis rajzpályázat)

"Te mit tehetsz a környezetedért"

I-II. évfolyam            
Kajdi Lili   2. a     I. hely  
Sibelka Blanka   2. c     I. hely  
Gajdos Anna   1. a     II. hely  
Nagy Regina   1. a     III. hely  
               
Felkészítők: Erdélyiné Pék Andrea, Földvári Katalin, Módra Tünde  
               
III- IV. évfolyam            
Kunert Mandula            
Orbán Róza            
Taraczky Mila   4. a     I. hely  
(Közös rajzzal neveztek.)          
               
Mezei Ádám   3. a     II. hely  
Horváth Roxi   4. c     III. hely  
               
Felkészítők: Horvát Gergelyné, Trekovanicz Nikoletta, Vízer Lászlóné  
               

ÖKO faliújság hírei

Madárkarácsony

Elemgyűjtés eredményei (hamarosan):

Így látjuk mi a környezetünket

Zöld sarok

Témahét 2008/2009 tanév

Friss hír! - Iskolánk megkapta az ÖKOISKOLA címet, mely 2010-2013 között érvényes intézményünkre!

A svábhegyi Jókai iskola természettudományos műhelyének a 2008/2009-es tanév műhelyfeladatai között kiemelt témaként szerepelt a „2009. a csillagászat nemzetközi éve" elnevezésű program.

Ennek keretében új kezdeményezésként - a humán műhellyel kiegészülve – TÉMAHÉT címmel a 6. évfolyamon csapatmunkával, kijelölt témafelelős szaktanárok irányításával 6 csoportban dolgozták fel a gyerekek a következő feladatköröket:

A naprendszer bolygói

A 9 bolygó kémiai összetételének vizsgálata, az internet és egy gyerekeknek szóló csillagászati ismeretterjesztő szakkönyv segítségével.

Az űrkutatás története

A csoportok tagjai a Közlekedési Múzeum témához kapcsolódó részét nézték meg tárlatvezető irányításával, majd még kisebb egységekben kutatómunkát végeztek az űrkutatás történetével kapcsolatban, a kezdetektől napjainkig, illetve néhányan óriás makett formájában elkészítették az iskola űrhajóját.

Mekkora az akkora? (A világűr méretei)

Az önálló kutató-gyűjtőmunka célja az volt, hogy a bolygók méreteit matematikai számításokkal alátámasztva a minket körülvevő hétköznapi világ tárgyaihoz viszonyítva méretarányosan képzeljék el a tanulók.

Bolygóközi barangolás a kisherceggel

Antoine de Saint-Exupery: A kis herceg című művét rendhagyó módon foglalták össze a diákok: a szerző könyvillusztrációiból készített vetítéssel, Koncz Zsuzsa ismert „Kis herceg” dalának aláfestésével, egy mozgással kísért, rövid művészi előadással, s a gyerekek könyvbéli kedvenc idézeteinek vetítésével.

Az erő, ami összetartja az Univerzumot

A világegyetem fizikai törvényszerűségeit - tömegvonzás hatását - kutatták a tanulók a korosztály számára érthető alapfogalmak felhasználásával, az internet, és ismeretterjesztő szakkönyv segítségével.

Nap, mint nap a mi Napunk

A csillag tulajdonságait és a földi életre gyakorolt hatásait modellezték a gyerekek. Tablón bemutatták a fotoszintézist. A hőhatás bizonyítására „kenyérpirítót, virsli sütőt” készítettek. A táguló világegyetem fogalmát lufikkal és kelt tésztával próbálták szemléletessé tenni. A Nap-Föld arányait a gyerekkorban közkedvelt lego-duplo játékkal mutatták be.

 

 

Az előkészítő és kutatómunka összegzéseként a gyerekek közös kiállítással és power pointos kiselőadással adtak számot tudásukról a felső tagozatos társaik előtt.

Külön köszönjük az MTA Konkoly Thege Miklós Csillagászati Kutatóintézetnek – ezen belül is Dr Oláh Katalin elnök asszonynak – a szakmai segítséget a témahét lebonyolításában.

 

 

Free Joomla templates by Ltheme